Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2009

::τροφή για σκέψη:: Ενδεικτικές Ημερήσιες Προσλήψεις (GDAs)


Οι ενδεικτικές Ημερήσιες Προσλήψεις (Guideline Daily Amounts, GDAs) είναι ένας οδηγός για το συνολικό ποσό ενέργειας και θρεπτικών ουσιών που ένας μέσος υγιής ενήλικας πρέπει να καταναλώνει ημερησίως.

Οι ενδεικτικές Ημερήσιες Προσλήψεις είναι διαθέσιμες για την ενεργεία (θερμίδες) και τα τέσσερα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων νοσημάτων σχετικών με τη διατροφή: λίπος, κορεσμένο λίπος, σάκχαρα και νάτριο (ή αλάτι). GDAs για τους υδατάνθρακες, την πρωτεΐνη και τις φυτικές ίνες μπορούν επίσης να δοθούν κατά την κρίση του παρασκευαστή.

Τα GDAs ενηλίκων βασισμένα σε ημερησία πρόσληψη 2000kcal (θερμίδων) είναι τα εξής:

ενέργεια 2000kcal
ολικό λίπος max 70γρ
κορεσμένο λίπος 20γρ
υδατάνθρακες 270γρ
ολικά σάκχαρα max 90γρ
πρωτεΐνη 50γρ
ίνες min 25γρ
νάτριο max 2.4

Τα GDAs θα σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε με μια ματιά τόσο το κάθε τρόφιμο ξεχωριστά, όσο και τη θέση που έχει αυτό στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Γι αυτό την επόμενη φορά που θα τσεκάρετε την ετικέτα ενός τροφίμου μη τα αγνοήσετε!!

extra: Οι θερμίδες που αναφέρονται στα GDAs στις ετικέτες των τροφίμων είναι συνήθως με βάση τις ανάγκες μιας μέσης γυναίκας (2000 kcal). Για τους άντρες είναι η ποσότητα αυτή ανεβαίνει στις 2500kcal. Φάτε καμία μπουκίτσα ακόμη δε πειράζει!!

1 σχόλιο:

  1. Ελάχιστες βιομηχανίες τροφίμων κάνουν πραγματικά έλεγχο των θρεπτικών συστατικών που αναγράφουν στις συσκευασίες τους, οι περισσότερες αναγραφές στηριζονται σε παλιές μελέτες π.χ. κάθε νέα βιομηχανία γάλακτος που παράγει ένα γάλα και ελέγχει μόνο τα λιπαρά αν είναι 1,5% τότε αυτομάτως βάζει τα θρεπτικά συστατικά που έχουν και οι άλλες ή η διεθνής βιβλιογραφία χωρις να κάνει κανέναν έλεγχο, γιαυτό και θα έλεγα μια και είμαστε ο πιο παχύσαρκος λαός της Ευρώπης "φάτε καμιά μπουκίτσα λιγότερη...."

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.