Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

::food news:: Το κόστος του νέου ΦΠΑ στα Σούπερ Μάρκετ.



«Μάχη» με το χρόνο δίνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να περάσουν στις τιμές τους το νέο ΦΠΑ, τον οποίο όπως υποστηρίζουν κορυφαίοι κύκλοι της αγοράς θα μετακυλήσουν στο κόστος των προϊόντων, καθότι περιθώρια απορρόφησης δεν υπάρχουν.
Η μετατροπή του φόρου στις τιμές, ως διαδικασία, θα επιβαρύνει τα λειτουργικά κόστη των σούπερ μάρκετ, λόγω των υπερωριών που θα απαιτηθούν ώστε να αλλάξουν τις εκατοντάδες χιλιάδες ετικέτες στα ράφια τους, καθώς και τα stickers που φέρουν αρκετά από τα προϊόντα. Το διάστημα που θα απαιτηθεί για την τιμολόγηση του συνόλου των προϊόντων μιας αλυσίδας με το νέο φόρο εκτιμάται στις τρεις έως τις πέντε ημέρες και αυτό διότι για την πώληση ενός προϊόντος με τη νέα του τιμή δεν αρκούν μόνο οι προσαρμογές στα μηχανογραφικά συστήματα των αλυσίδων. Θα απαιτηθεί, όπως προαναφέρθηκε, και η αλλαγή των αντίστοιχων καρτελών στα ράφια, που σε κάθε περίπτωση δεν υλοποιείται ηλεκτρονικά από τη μηχανογράφηση, ούτε φυσικά σε μια ημέρα.Οι αλυσίδες ωστόσο έχουν το χρόνο να οργανωθούν ώστε να είναι έτοιμες να τιμολογήσουν τα προϊόντα τους με το νέο ΦΠΑ στις 15 του μηνός. Για τη μετατροπή των τιμών υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον 35 ώρες εργασίας ανά κατάστημα, θα τυπωθούν περισσότερα από 15.000 καρτελάκια με νέες τιμές, επίσης ανά κατάστημα, το συνολικό κόστος για τη μετατροπή των τιμών υπολογίζεται από τα 25.000 ευρώ για εταιρείες μικρομεσαίου μεγέθους έως τα 80.000 ευρώ για πολύ μεγάλα δίκτυα πωλήσεων (περιλαμβάνει και τα διοικητικά – μηχανογραφικά έξοδα). Αν για τις αλλαγές στις τιμές απαιτηθεί εργασία και την Κυριακή, τότε το συνολικό κόστος θα κυμανθεί από τα 50.000 έως και τα 140.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.